close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפול בכאבי דורבן – מה כדאי לדעת?

מערכת שורשז תשרי, תשפג02/10/2022

גם אם שמענו את צמד המילים "כאבי דורבן" ואנחנו יודעים שמדובר בכאבים חזקים, עדיין רובנו לא יודעים באמת מהיכן זה נובע

תגיות:
צילום: pixabay

כולנו שמענו כבר את צמד המילים "כאבי דורבן" ואנחנו יודעים שמדובר בכאבים חזקים מאוד עד בלתי נסבלים. אך רובנו לא יודעים באמת מהיכן זה נובע, מי חשוף יותר להיפגע מכך וכן מה יהיה הטיפול הנכון

צילום: pixabay
ביותר. כאבי דורבן אלו כאבים המתפתחים כתוצאה מדלקת בכף הרגל ונקראים כך משום שהתחושה המתלווה לדלקת מאופיינת בדקירות עזות ממש כמו מקוצי הדורבן. על מנת להצליח למצוא את הטיפול היעיל ביותר, עלינו תחילה להבין לעומק את מקור הבעיה.

כל הפרטים החיוניים ביותר נמצאים ממש כאן.

דורבן ברגל – מה זה?
כפי שציינו בתחילת המאמר, כאבי הדורבן זו תוצאה של דלקת ברצועה הנמצאת בכף הרגל ונקראת "החיתולית הכפית". זו רצועה רחבה שתפקידה לחבר בין כל עצמות כף הרגל. הכאבים עצמם, מזוהים עם קוצי הדורבן בשל האופן בו משפיעים על הסובל מהם. זאת אומרת, הכאבים הנובעים מדלקת זו, מרגישים ממש כמו דריכה על דורבן. ספורטאים מקצועיים, רקדנים או בעצם כל מי שעבודתו כרוכה בהליכה רבה מאוד, עמידה ממושכת או בעצם כל פעילות המפעילה לחץ רב וממושך על כפות הרגליים – הם בעלי הסכנה הגבוהה ביותר ללקות בדלקת המדוברת. אך אל לנו לטעות במחשבה שזו דלקת של ספורטאים בלבד, כל אחד יכול להיפגע. גורמים נוספים לדלקת יכולים להיות השמנת יתר, שימוש בנעלי ספורט שאינן מתאימות, עמידה ממושכת ללא תזוזה, תנועתיות רבה מידי ועוד.

טיפולים אפקטיביים בכאבי דורבן
לאחר שמבינים את הגורמים העיקריים לדלקת וכן מה זה דורבן ברגל, השאלה המתבקשת היא כמובן – האם קיים טיפול אפקטיבי שיוכל לסייע לדלקת או אפילו למנוע אותה? התשובה היא כן באופן חד משמעי. את הדלקת האחראית לכאבי הדורבן לא ניתן לאבחן על ידי צילומים למיניהם, האיבחן לרוב יתבצע באופן ידני על ידי רופא. אז אילו טיפולים (טיפול מניעתי או טיפול טבעי) קיימים בכאבי דורבן? לרוב ההמלצה הראשונה תהיה לעבור למצב של מנוחה מתונה שמטרתה תהיה לא לאמץ או להעמיס על כפות הרגליים וכן להמשיך להיות בפעילות. גם קומפרסים קרים על האזור הכואב מספר פעמים ביום, יכולים להקל מאוד על האזור. מבחינת טיפול מניעתי בדלקת, כדאי להצטייד בנעלי ספורט איכותיות וייעודיות לפעילות הספורטיבית הנעשית בהן. בנוסף, כדאי לבדוק ולהוסיף מדרסים בהתאמה אישית במידת הצורך. רצוי להקפיד על צורת הליכה נכונה ולהיות קשובים לגוף.

טיפול טבעי בדורבן ברגל
קיים טיפול נוסף הנעשה באמצעות מכשיר הנקרא "סוליו" ונחשב לפריצת דרך בתחום. מדובר במכשיר המיוצר בישראל ונחשב מתקדם ביותר בתחום. הוא משלב טכנולוגיות מתקדמות ומשתמש גם בגלי רדיו. הוא נוח וקל מאוד לשימוש, עוצמתי, יעיל ואפקטיבי במיוחד.

לסיכום, כפות הרגליים שלנו נושאות עומס גדול ועלינו להיות ערים להשלכות של עומס יתר. תמיד מומלץ לנסות ולהימנע מפגיעות הנגרמות מעומס אך במידה וישנה פציעה קיימת, חובה לגשת לבדיקה רפואית ולתת את הטיפול ההולם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה